DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Menighedsmedlem

Skal man løse sognebånd hvis man ønske ar forsætte i menighedsrådet perioden ud ?

Hey menighedsrådsmedlem,
Tak for dit spørgsmål om sognebåndsløsning.
Jeg går ud fra, at du allerede er medlem af et menighedsråd, og at du måske er flyttet for nylig?
Hvis du er fraflyttet sognet, så skal du faktisk med det samme løse sognebånd til præsten i det sogn, hvor du er i menighedsrådet - også selv om du måske kun er med i menighedsrådet i nogle måneder endnu, måske til 1.søndag i advent...
Det er ret vigtigt at få sognebåndet på plads - også for kortere perioder, og jeg vil lige sige, at der jo er brug for gode menighedsrådsmedlemmer, så jeg vil opmuntre dig til at fortsætte i rådet nogen tid endnu!
Så få endelig sognebåndsløsningen på plads - god arbejdslyst og al Guds velsignelse!!
Signe Voldby, præst