DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

dåbsattest

hej er bosat i Tyrkiet og jeg skal indgå ægteskab hvor jeg skal bruge min dåbsattest, problemet er bare at min mor som har haft den har mistede den. jeg har ikke mulighed for at komme til danmark og hente den og mit spørgsmål er så er der mulighed for at den kan komme til mig med en fax?

Med venlig hilsen Maria.

Hej Maria,
Godt nytår - du sendte spørgsmålet sidste år - og jeg svarer først nu!!
Håber det går...
Din attest kan ikke sendes på fax, da der skal være de rigtige underskrifter og stempler på. Men du kan ringe til din barndoms kirke og få dem til at udfærdige en attest - så kan de evt sende den til et kirkekontor eller en ambassade nær ved din bopæl - undersøg evt adressen inden du ringer - og dér kan du hente attesten mod forevisning af legitimation.
Den anden mulighed er, at du sender en fuldmagt til din mor, som så evt. kan hente attesten på kirkekontoret og sende den direkte til dig - det kommer lidt an på kirkekontorets praksis!
Held og lykke med det!
Signe, præst