DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Barnedåb

Hvor lang tid tager den krikelige handling ca. ved en dåb ?? (Et spørgsmål der er opstået, idet vi skulle til at reservere bord til selv barnedåbsfesten)

Hej.
Det kommer an på, om det er dåb ved en søndagsgudstjeneste eller en særlig dåbsgudstjeneste.
Selve dåbshandlingen tager ikke så lang tid, men i mange kirker ser man gerne, at dåbsfølget er med til hele gudstjenesten.
Det sikreste er dog at spørge enten præsten eller kirkekontoret ved den kirke, hvor dåben skal finde sted.
Til lykke med den kommende dåb.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen