DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

dåbsatest

Hvor skaffer man en anden dåbsatest,ved bortkomst af den originale?

Vedkomne er født i armasalik,Grøndland

Jan E.Iversen

Kære Jan,
Tak for spørgsmål!
Lige på stående fod ved jeg ikke, om I skal til Grønland for at få fat i en dåbsattest, eller om I kan få udprintet en i Danmark, da det jo er "den samme " kirke!
Dog kan det være, at vedkommende ved indrejse i Danmark og ved tildeling af dansk CPRnr IKKE har fået præciseret sit medlemskab i Folkekirken - men!!! i alle tilfælde er det nemmeste helt klart at gå ned på det nærmeste kirkekontor, vedkommende skal have sit CPRnr parat - og et kirkebogsopslag på nettet vil vise, hvad der kan gøres - og ellers vil kirkekontoret helt sikkert være behjælpelig med resten!!
Glædelig påske...
Signe, netpræst