DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

dåbsattest

Hej

Jeg er ved at söge om green Card i USA hvor de beder om en legaliseret dÂbsattest , jeg har boet i Paris de sidste 27 Âr og har derfor ikke nogen bopæl i DK . Hvordan kan jeg f fat i min dÂbsattest, jeg har stadig dansk pas.

PÂ forhÂnd tak

med venlig hilsen

Charlotte

charlotte willer

Hej Charlotte,
Du kan gå ind på nettet og finde adresser og åbningstider på alle kirker og kirkekontorer i Danmark. Find for eksempel den kirke, hvor du blev døbt eller konfirmeret. Ring til dem og forklar situationen, og de kan straks hjælpe dig. Selvfølgelig skal du have dine personlige oplysninger parat, vigtigst er dit CPRnr.
Sandsynligvis skal du "verificeres", som det hedder, hvor man lige op-dater dine oplysninger i kirkebogen, det varer måske et par dage, og herefter kan kirkekontoret nemt udprinte en dåbsattest, der er legaliseret på engelsk.
Ved henvendelsen skal du have en adresse parat på et konsulat/ambassade eller en kirke i nærheden af, hvor du bor. Det er nemlig vigtigt at kunne sende attesten fra Danmark til en officiel myndighed, hvor du selv kan afhente den mod forevisning af legitimation - ellers kan enhver jo ringe og bestille (og måske misbruge) attester.
Held og lykke med attesten og med green cardet...
Al Guds velsignelse,
Signe Voldby, præst