DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

kopi af min datters fodsels/navneattest naar vi bor i USA

Min datter har brug for en kopi af sin fodsels/navneattest. Vi bor i USA. Hvor skal vi henvende os? Vi boede i Odense da hun blev fodt i 1976
paa forhaand tak
Rita

Kære Rita,
Det er faktisk nemt nok... Find på nettet sognet og kirken i Odense, hvor din datter blev fødselsregistreret, ring eller skriv til dem på nettet og hav alle personlige oplysninger parat - særlig vigtigt er din datters CPRnr.
Det vil tage kirken et par dage at "verificere" din datters oplysninger, herefter vil man kunne udskrive attesten legaliseret på engelsk, og kontoret vil sende attesten - ikke direkte til din datter - men til en kirke, et konsulat eller en ambassade nær hendes bopæl (hav også adressen parat på det)- dér kan hun så afhente attesten mod forevisning af legitimation.
Måske vil kirkekontoret spørge, hvorfor det er dig, der rekvirerer attest og ikke hende - men det at hun selv skal hente attesten er naturligvis en god sikkerhed for, at den falder i de rigtige hænder!
Held og lykke, God bless...
Signe Voldby, præst