DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

ang fødsels attest

Hej

Jeg er bosat i sverige, og har brug for mit fødselstidspunkt til et horoskob, er det muligt, at ringe et sted hen og få oplyst det, da det ikke er muligt for mig lige pt. at tage til dk, for at hente min fødselsattest.
Hvis ja, hvor skal jeg ringe hen ?

Ann

Kære Ann,
Der er to muligheder. Det ene er at ringe til det hospital, du blev født på og bede dem kigge tilbage i arkiverne, for på et hospital er man alktid omhyggelig med at nedskrive tidspunktet for fødse.
Den anden mulighed er at henvende dig til det sogn, hvor din mor havde bopæl, da du blev født - fødselstidspunktet er ikke skrevet i kirkebogen, men MÅSKE har man i sognet gemt dine papirer, hvor den ordinære henvemdelse fra det sted, du blev født, også indeholder fødselstidspunktet.
Tilsidst kan jeg dog ikke lade være med at skrive til dig, atden kristne kirkes evangelium fortæller om total frihed over for Gud og mennesker - også over for fødselstidspunkter!
Der er et vidunderligt vers i bibelen om, at Herrens nåde er ny hver morgen - og det skyldes, at GUds kærlighed i Kristus sætter os fri fra ALLE bånd, så vi altså ikke "hænger på" at være på en bestemt måde pga. stjernetegn eller fødselstidspunkt - at være født under korsets tegn, som dåb og tro handler om - det giver frihed til at blive den, Gud har skabt dig til at være.
For vores unge i kirken er denne frihed en stor gave - derfor ville jeg også gerne række den til dig - selv om det egentlig ikke var det, du spurgte om...
Varme hilsener med Guds fred,
Signe, præst