DAGENS ORD: ”Tænk på det, som er i himlen, og ikke på det jordiske.” Kolosenserne 3:2

Ang. om man kan have 2 gudforærldre.

Jeg spugte tidligere om man kan have en gudmor og en gudfar, eller om det kun er en gudforældre. Så derfor vil jeg gerne lige spørge om dette;
Hvad så hvis Jeg f.eks, bærer barnet, og min kæreste følges med mig.. Det har jeg læst et sted, vil være gudmor og gudfar der gør dette.

Stéphanie

Kære Spørger.
En "gudmor" eller "gudfar" er den, der bærer barnet til dåben, - og svarer på barnets vegne.
Det kan være en af forældrene, eller en, som forældrene har tillid til.
Jeg har nogle gange været med til, at der er en, der bærer barnet - og så en anden, der svarer på barnets vegne.
Men i alt skal der være mindst 2 faddere - og højest 5 faddere inclusive gudmor/gudfar, der bliver skrevet ind i kirkebogen.
Men jeg vil opfordre Jer til at tale med præsten, der skal foretage dåben.
Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen