DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

Erhvervelse af Daabsattest fra udland

Hej Jeg er bosat i Holland og skal bruge en daabsattest paa Engelsk er dette muligt at erhverve sig uden at moede op paa et kirkekontor, og hvis det er tilfaeldet hvor skal jeg henvende mig?

Hange varme hilsner

Melinda

Melinda Foverskov

Kære Melinda,
Tak for spørgsmål.
Du kan sagtens få en dåbsattest ved fx telefonisk henvendelse til et dansk kirkekontor, fx dér hvor du er døbt eller konfirmeret i DK. De kan udskrive attesten legaliseret på engelsk, og de vil ikke sende den direkte til dig, men til et officielt sted i nærheden af din bopæl, fx en kirke, et kommunekontor, en ambassade eller lignende (hav en adresse parat ved henvendelse til dansk kirkekontor). Dér kan du afhente attesten efterfølgende mod forevisning af legitimation - så er man sikker på, at attesten falder i de "rigtige" hænder!!
Alt godt og Guds fred i det nye år...
Signe Voldby, præst