DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

dåbsattest

Hej Vores datter bor og arbejder i Spanien, hun har nu brug for sin dåbsattest i forbindelse med at hun skal have en tilladelse til at blive i Spanien og arbejde, men vi har ikke den originale, og hun kan ikke få hendes Nem id til at virke, kan vi som forældre få en ny ??

Jens

Kære Jens,
Tak for spørgsmål. I skal bede jeres datter om at sende jer en fuldmagt. Herefter kan I kontakte et lokalt kirkekontor, der sagtens kan udskrive en attest til jeres datter, evt efter det vi kalder verificering.
Attesten kan evt udskrives på engelsk. Denne attest kan I efter fuldmagt modtage - ELLER I kan bede kirkekontoret om at sende den til et offentligt kontor i nærheden af jeres datters nuværende bopæl, hvor hun kan hente den mod forevisning af legitimation.
Held og lykke,
Signe Voldby, præst