DAGENS ORD: ”Tænk på det, som er i himlen, og ikke på det jordiske.” Kolosenserne 3:2

Ny navne/dåbsattest

Hej
Jeg er lige flyttet til USA med min mand og skal søge om "Greencard". Skal dog først have nyt pas og til det skal jeg bruge min navne/dåbsattest som desværre er bortkommet under flytning. Jeg kan ikke bruge mit pas da jeg for ca 5 år siden slettede Hansen så jeg nu kun hedder Mette Veller. Da navneændringen gik igennem boede jeg Rørkjærsgade 16, 1-112. 6700 Esbjerg. Hvor kan jeg søge om en ny attest når jeg ikke længere bor i Danmark. Jeg ved heller ikke hvilket sogn min tidligere adresse ligger i.

På forhånd tak

VH Mette Veller

Sender lige igen. Havde overset det nederst. Tak igen :-)

Mette Veller

Kære emigrant,
Du kan sagtens få en ny attest, som dog ikke bliver sendt direkte til dig, men til et officielt kontor i nærheden. For at det hele skal gå lidt hurtigere, har jeg netop nu udprintet en attest til på dansk/engelsk.
Send derfor snarest til mig en adresse på en kirke, et konsulat eller en ambassade, hvortil jeg sender attesten, og hvorfra du kan afhente den mod forevisning af legitimation.
Venligst,
Signe Voldby, præst