DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Lars

Hej

Jeg staar og skal bruge engelske udgaver af daabs- og vielelsesattest, og kan se af foelgende svar hvor nemt det er:

Det er vældig nemt med en dåbsattest på engelsk - smut ned på det lokale kirkekontor i nærheden af din bopæl - eller ring og aftal en tid først - så kan I sammen finde et tidspunkt, hvor det passer med afhentning - og når du tager hen for at hente attesten, skal du huske at medbringe legitimation!
Held og lykke - også med at komme til udlandet..
Signe Voldby, netpræst

Jeg bor i England allerede og har ikke lige et kirkekontor i naerheden. Er der andre muligheder for at faa attesterne?

Mvh Lars

Lars Moeldrup

Kære Lars,
Ja, der er andre muligheder! Du kan ringe/maile til et dansk kirkekontor,fx i det sogn, du boede før, eller dér hvor du blev døbt/konfirmeret, og bede dem lave denne attest på dansk/engelsk. I DIT tilfælde skal du dog også have en adresse parat på et officielt sted i nærheden af din nuværende bopæl (kirke, ambassade el. lign)i England, hvortil det danske kirkekontor kan sende attesten, og hvorfra du senere kan afhente den mod forevisning af legitimation.
Venligst,
Signe Voldby, præst