DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Spørgsmål vedrørende faddere/gudmor

Vi skal være forældre til august, og er i tvivl omkring reglerne for faddere/gudmor/gudfar ved dåben. Er gudmoren/faren automatisk en af de fem faddere, der må være til barnet, eller hedder det fem faddere plus gudmoren/gudfaren?

Håber i kan hjælpe:)

Mvh Martin og Majken.

Majken Jürgensen

Kære kommende forældre.
Hjertelig til lykke med "lille ny".
Jeg kan oplyse, at der nå være mellem 2 og 5 faddere, - og gudmor/gudfar er en af dem. Der er ihvertfald kun plads til 5 navne i den elektroniske kirkebog.
Jeg ønsker Guds velsignelse med alt godt over både Jer som forældre og over Jeres "lille ny"

Ivan L. Jakobsen,
sognepræst

NB. Jeg er så glad for, at der i Bibelen står, at Gud kender os allerede fra vi ligger i vor mors mave. Det står i Gamle Testamente i Salmernes bog salme 139 vers 13-16.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen, Tidligere sognepræst