DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

International fødselsattest

Til netkirken

Jeg er bosat i Holland og ønsker at gifte mig her (med en hollænder).

Jeg har været ved kommunen her i Rotterdam og de siger, at jeg har brug for en international fødselsattest.

Hvor kan jeg henvende mig for at få det?

Vil Sømandskirken i Rotterdam evt. kunne hjælpe mig med det? Eller skal jeg henvende mig til en kirke i Danmark?
(jeg har boet i Holland siden 1996).

Venlig hilsen,
Merete Schiøler

Kære Spørger.
Til lykke med det kommende bryllup.
Med hensyn til en international fødselsattest vil det være en god idé at spørge Sømandskirken.
De vil sikkert kunne guide dig godt videre.
Ellers kan du henvende dig til kirkekontoret i det sogn, du boede i i Danmark - eller direkte til det sogn i hvis kirke, du blev døbt.
Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen