DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

ny dåbsaatest.

Vores søn kommer hjem fra USA på fredag og skal mandag have et nyt pas. Hans danske pas er udløbet og det finder han ud af i forbindelse at han pludselig får mulighed for at komme hjem til vores guldbryllup. Han har få midlertidigt pas af Det Danske Konsult, så han kan udrejse fra USA, men han kan ikke komme ind igen på dette midlertidige pas i USA. Han kan nåfå et nyt pas her i Danmark, har de lovet ham, men han er usikker på om han har brug for sin dåbsattest ved fornyelsen.For en sikkerheds skyld vil han gerne have sin dåbsattest med selvom han har det tidligere pas med hjem. Han er født i Roskilde Domsogn. (Roskilde Sygehus), men er døbt i Ringkøbing Kirke. Hvor skal vi henvende os for at få en ny dåbsattest og kan vi,som hans forældre få udstedt en ny dåbsattest og skal vi henvende os til Ringkøbing eller til Roskilde domsogn? Kan det nåes. Han ankommer sent fredag og skal have fornyet sit pas mandag, idet han igen skal flyve tilbage til USA onsdag morgen.

Heidi Gam

Kære Spørger.
Kære Heidi Gam.
Til lykke med det kommende guldbryllup.

Jeg vil råde Jer til at ringe til jeres eget lokale kirkekontor allerede onsdag, - og spørge dem til råds.
Jeg er ret sikker på, at de hurtigt (næsten med det samme) kan lave en ny dåbsattest til Jeres søn.

MEN – da en dåbsattest jo er et personligt papir, skal I have en fuldmagt fra Jeres søn.
Spørg Kirkekontoret, om det er nok med en fuldmagt f.eks. på en mail fra Jeres søn, hvor han dels ”bestiller” en ny dåbsattest
og giver Jer fuldmagt til at hente den for ham.

Det er det bedste råd, jeg kan give jer. ..
Og – jo, jeg vil tro, at det kan nåes – men det kræver selvfølgelig dels at Jeres søn kan maile til Kirkekontoret ..
Og dels, at de akcepterer den fremgangsmåde ...

Ivan L. Jakobsen,