DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Dåbsattest-der hvor man er født eller hvor man bor p.t?

Hej,

Jeg skal bruge min dåbsattest. Jeg er født i Grenå men bor i kbh så der er langt at skulle rejse, kan jeg få den tilsendt eller måske enda få den på et kirkekontor her i kbh? Jeg vil også gerne vide om det også er på kirkekontoret at jeg skal bede om en civiltilstansattest? På forhånd mange tak

Hej, Thomas.
Du kan henvende dig direkte til kirkekontoret i dit eget sogn. Og dit eget sogn, det er der, hvor du bor nu. Så vil de kunne hjælpe dig med at få en ny dåbsattest.

Når det drejer sig om en civilstandsattest, så har jeg Googlet mig frem til følgende:

En civilstandsattest er en udskrift fra CPR, der viser din civilstand (f.eks. ugift, gift, separeret, enke/enkemand).
I Danmark udstedes en civilstandsattest af folkeregistret i kommunen, hvor du bor.

Så her skal du altså henvende dig til din bopælskommune.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen