DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Gengiv løfte

I anledning af min mor og far snart har været lykkeligt gift i 25 år. Vi jeg meget give dem en helt speciel og romantisk gave. Her kommer mit spørgsmål så, kan man blive "viet" igen eller fo lov at gengiv sine løfter i en kirke? Mvh mel

Kære spørger.
Til lykke med dine forældres kommende sølvbryllup. SKØNT.

Man kan ikke blive viet 2 gange, ... hvis man da ikke har været skilt i mellem tiden.

MEN - jeg har været med til, at man markerer et sølvbryllup ved at samles i kirken på dagen. Nogle gange har det været som en takkegudstjeneste uden gengivelse af bryllupsløfterne, - andre gange har det været med et spørgsmål, om parret på denne særlige dag ønsker at modtage Guds hjælp og velsignelse over deres ægteskab også frem over.

Jeg må dog sige, at det bedste råd, jeg kan give, er, at tale med Deres egen præst. Samtidig er det helt klart også noget, som dine forældre selv skal være med til at aftale.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen