DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Gudfar

Hej jeg har lige fået en søn og jeg har i forvejen en søn på 21 kan han være gudfar for sin lillebror er meget i tvivl om det

Heine

Hjerteligt til lykke med sønnerne !
Ja, storebror kan godt være Gudfar for Lillebror. Storebror skal blot selv være døbt med kristen dåb, - f. eks. i Folkekirken.
Storebror behøver dog ikke at være medlem af Folkekirken, - men skal svare Ja ud fra Trosbekendelsen ved dåben på Lillebrors vegne. Hvis Storebror også skal være Fadder (det er det mest almindelige), - så skal han være med til at oplære Lillebror i den kristne tro, - hvis det triste sker, at Lillebrors forældre dør, før han bliver voksen.
Håber at I alle får en rigtig skøn dåbsdag og et langt og dejligt liv under Guds kærlighed og velsignelse med alt godt !

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen