DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

dåbsattest fra 1882

Hej,

Jeg står og skal hjælpe en amerikansk veninde med at skaffe hendes bedstefars dåbsattest. Hun har hans fulde navn, hans fødselsdato, og navnene på hans forældre. Han er født i 1882 i Helsingør. Kan det overhoved lade sig gøre at skaffe hans dåbsattest og hvor skal man i så fald henvende sig? Jeg har prøvet at kigge i statsarkiverne, men de er jo nærmest umulige at søge i når man ikke har information om herred om sogn.
Kan det overhoved lade sig gøre at hjælpe hende?

På forhånd tak,
Jane.

Jane Larsen

Hej Jane ,
Tja kirkebøgerne er nu på nettet - bare ikke lige alle dem fra fx. 1882.
Jeg ville klart henvende mig til den kirke, hvor bedstefaderen fx. er døbt - så ring til der lokale kirkekontorer i Helsingør eller henvend dig med de relevante oplysninger i hånden!
Held og lykke!
Signe, præst