DAGENS ORD: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!” Galaterne 5:22

Lang dåbsattest?

Hej Hej.

Jeg bor i USA og er i gang med at søge om et visa. De spørger efter en "lang dåbsattest", hvor moderens og faderens navne og fødesteder er angivet. Jeg har aldrig hørt om dette, - er det noget I kender? Jeg har en almindelig dåbsattest med begge deres navne, men intet fødested.

For forhånd tak for hjælpen.
Mange hilsner og Smil :)
Dianna

Dianna Dybdahl Ibert.

Hej Dianna,
Det lyder som om, at det du de spørger er en "udskrift af ministerialbogen", hvor der vil stå lidt mere.Den skal sikkert legaliseres på engelsk.
Jeg foreslår, at du med fuldmagt osv lader et familiemedlem henvende sig til det kirkekontor i Danmark, som de bor tættest på - dér vil de helt sikkert kunne hjælpe.
Held og lykke,
Signe, præst