DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

International dåbsattest

Hejsa

Jeg er lige blevet far for en uge siden, og der skal jo i den forbindelse skal udfyldes forskellige dokumentationer bl.a for registrering som fader for barnet. Det skal lige siges, at min kærste er tysker og har bopæl i Hamburg og min søn er også født i Hamburg.
Jeg er blevet oplyst af amtet her i hamburg, at stille med en internatiolal dåbsattest. Men hvordan for jeg fat i den??? Håber I kan hjælpe.

Roland Kullebo

Hej Roland,
til lykke med barnet! Du kan bare gå op til det nærmeste kirkekontor ved din bopæl og bede dem udskrive en legaliseringsattest (som det vist hedder!) på tysk eller engelsk.

Kirkebogen findes på nettet, så alle steder kan de faktisk hjælpe dig, selvfølgelig mod udvisning af behørig legitimation...

Held og lykke!!
Varme hilsener,