DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Konsekvenser af fejl i nyudskrevet dåbs/navneattest

Hej igen
Jeg fik svar fra Jer at jeg skulle skynde mig at kontakte kirkekontoret ang. fejl i ny dåbsattest. Skaden er imidlertid sket og jeg har fået nyt (=forkert) navn via CPR. Kan I oplyse mig om hvor omfattende et problem jeg nu har mht. offentlige papirer?
Jeg har kontaktet kirkekontoret som nu endelig har erkendt problemet - håber jeg; men jeg er usikker på hvor stor skade der er sket og hvad jeg selv kan/skal gøre. Jeg har kontaktet CPR som ikke kan gøre noget da det er kirkekontoret der skal ændre navnet tilbage, og allerede nu kan jeg ikke bruge NemId da alt (incl. certifikat) ændres når jeg logger på med mit 'nye' navn..

Jeg føler mig usikker på konsekvenserne og har brug for råd - evt. beroligelse.

Hej igen.
Jeg kan desværre kun opfordre dig til endnu engang at rette henvendelse til dit lokale Kirkekontor.

Det er der fejlen skal rettes.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen