DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

Kan man som kristen

Hej
Jeg vil gerne vide om man kan gifte sig med buddhist når man er døbt i den Danske folkekirke og i så fald hvad gør man for at det er i orden
er det den enkelte kirke (Præst )der skønner om det er hensigtsmæssig at to religioner mødes og forelsker sig i hinanden
og derefter indgår ægteskab med hinanden.
Venlig Hilsen
Dennis

Dennis Nielsen

Kære spørger.
For at kunne blive gift i Folkekirken skal den ene af brudeparret være medlem af Folkekirken.
Man henvender sig til den præst, som man ønsker at blive viet af.

Forelskelse er ikke et spørgsmål om hensigts-mæssighed. Så om det er hensigtsmæssigt, at man gifter sig med en fra en anden religion, må det være op til det enkelte par at afgøre. For mig at se er det nødvendigt med stor åbenhed, tolerance og respekt over for hinanden. Men det er det jo i alle forhold.

Det vil være en god idé at tage en god snak med præsten, før man tager den endelige afgørelse, - bl.a. om i hvilken tro eventuelle børn skal oplæres i.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen