DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

hej

hej, jeg kunne godt tænke mig og stille jere et spørgsmål... om man kan finde indformationer omkrings ens far på dåbsattest...??? jeg har forsøgte og leder efter mit far , men har ingen sport, kun mit rigtig mor navn og adoptivs far navn.... om det noget kan oplyse en og hjælpe en?

Kære du, som søger din far

Din "rigtige" far optræder kun på din dåbsattest, hvis han selv har ønsket det, Men som regel er det muligt at finde faderens navn, via netop dåbsattesten. Hvad står der på din dåbsattest? Ved du det?

Jeg tror, du står over for et større efterforskningsarbejde. For en ting er at finde navnet på din far .- noget andet er at forstå, hvem han er. Og her hjælper dåbsattesten selvfølgelig ikke ret meget.

Soørg din lokale sognepræst, hvad hun eller han kan hjælpe dig med, på denne vej. Der en del, som kirkebøgerne kan være kilder til, når det gælder slægtsforskning. Men det kræver, at folk har ladet deres navne indskrive!

De fædre, som har ønsket at forblive anonyme, er ikke så lette at finde.

Du ønskes Guds fred i din søgen efter dine rødder

Elizabeth

Elizabeth Knox-Seith