DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Fadder

Kan jeg slette den ene af mine døtres faddere da hun er konverteret til islam
Mvh Sara Hansen

Sara Hansen

Hey Sara,
Hvor er det dog ærgerligt med din datters fadder, der har skiftet tro.
Jeg kan forstå din tanke, men det er sådan, at det, der står i kirkebogen "fortæller historie" - altså fortæller hvad der skete den dag, i den kirke, ved den dåb... Og det kan man ikke ændre.
Fortæl din datter, når hun vokser op, at hendes fadder på det tidspunkt delte tro med jer - og fortæl hende, at korsets tegn ved dåben - lige meget hvad - altid vil lyse for din datter fra den Herre Jesus, der har taget imod hende som sit barn...
Al Guds fred til dig og dine.
Signe Voldby, præst