DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Oversættelse af fødselsattest for udlandsdansker

Hej,

Er det muligt at bestille en fødsels- og dåbsattest oversat til engelsk via netkirken.dk, samt at få min mor til at hente den med en fuldmagt? Jeg er udlandsdansker og kan derfor ikke selv hente attesten.

Mange tak og venlige hilsner

Britt

Britt Møller Larsen

Hey Britt,
Tak for din mail. Desværre kan det ikke lade sig gøre at bestille gennem netkirken, men det er mindst lige så tilgængeligt/nemt at bestille din attest, legaliseret på engelsk, ved at henvende dig til den kirke/det kirkekontor, der ligger så tæt som muligt på din mors bopæl. Det kan du google frem.
Aftal også med kirkekontoret,om det er fint for dem, at du sender en fuldmagt pr mail - eller om de vil have en fysisk underskrift på et stykke papir, som din mor medbringer.
Herefter kan din mor ringe og aftale et tidspunkt for afhentning af din attest - og måske sende den ´anbefalet`til dig. Naturligvis skal din mor også medbringe legitimation!
Venligst og God bless,
Signe Voldby, præst