DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Dåbsattest

Hej
Jeg vil bare hører om man stadig modtager en dåbsattest når barnet er blevet døbt og hvis ja, hvor længe går der ca. Inden man modtager den?

Mvh.
Vicki

Hey Vicki,
Ja, du skal absolut have en dåbsattest på dit barn - også selv om alt foregår digitalt i dag. Man kalder jo attesten for en "fødsels- og dåbsattest" , og det er stadig dette papir, der er en del af civil registrering i Danmark!
Ærlig talt, tror jeg, kirken må have glemt det, da dit barn blev døbt! Man plejer at få attesten samtidig med dåben. Ring og spørg på kirkekontoret- så sender de dig sikkert en attest!
Alt godt og Guds velsignelse...
Signe Voldby, præst