DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Dåbsattest på engelsk

Hej

Min datter er på et studieophold i udlandet, og har nu fået brug for sin dåbsattest på engelsk.
Vi har læst svarene på netkirken.dk vedr. muligheden for at få et kirkekontor til at lave en engelsk udgave ved personligt fremmøde med legitimation. Men den går jo ikke da min datter opholder sig i udlandet!

Hvad gør vi?

Mvh Erling

Kære Erling,
Dejligt med forældre, der gør en masse for deres børn! Sådan skal det være!
Hvad attest angår, er der to muligheder.
1. Din datter kan sende en underskrevet fuldmagt til dig, at du som far må afhente hendes dåbsattest legaliseret på engelsk, og så kan du få den udprintet på det nærmeste kirkekontor. Herefter kan du jo vælge at sende den direkte til hende.
2. Din datter kan også selv bede kirkekontoret i Danmark sende en legaliseret attest til et konsulat eller en ambassade eller en kirke i nærheden af det sted, hun bor nu. Herefter kan hun selv afhente attesten mod forevisning af legitimation.
Alt dette besværlige er jo udelukkende en beskyttelse af attester og personer!
Så held og lykke med det hele og al Guds fred.
Signe Voldby, præst