DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Dødsattest.

Hvordan får jeg en ny dødsattest
Min mand døde i år 2011. Skal nu bruge den.

Hanne Brandt-Olsen

Kære Hanne,
Tak for din mail.
Hvad angår en dødsattest på din mand, da skal du blot henvende dig på det nærmeste kirkekontor og bede dem udprinte en døds/begravelsesattest på din mand. De skal naturligvis have hans CPRnr, og måske forventer de også, at du afhenter attesten personligt mod forevisning af legitimation.
Jeg tjekkede lige i den digitale kirkebog, om jeg kunne printe en dødsattest på min søde mor, der døde i 2013, og det kunne jeg sagtens.
Hvis du derimod decideret har brug for lægens dødsattest, så er det nok bedemanden, du skal henvende dig til eller hospitalsafdelingen (hvis din mand døde på et hospital), der har den. Originalen vil være sendt ind til dødsårsagsregisteret, men hospitalet må have det i deres arkiver.
Må Gud velsigne dig.
Venligst,