DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Kopi af forældres fødsels-og vielsesattest

Jeg har brug for en kopi af mine forældres fødselsattester og deres vielsesattest. Kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan?

Mvh og på forhånd tak for hjælpen.

Annemette Sørensen

Hey Annemette,
Der er i civilregistrering i Danmark stor respekt for og beskyttelse af personfølsomme oplysninger - fx attester! Hvis dine forældre lever, kan du kun få udskrevet deres attester ved at have en fuldmagt fra dine forældre. Hvis de ikke længere lever, så kan du som enhver slægtsforsker gå tilbage til kirkebøgerne og få oplysninger på dine forældre.
Jeg ved jo ikke, hvad du skal bruge attesterne til - men husk at engang imellem bliver man overrasket, når man ser, hvad der står i kirkebøgerne.
Venlig hilsen, God bless...
Signe Voldby, præst