DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Begraveksesretning

Hvilken vei skal liket ligge i graven? Med ansiktet mot kirken?

Kære anonyme,
Tak for mail - du stiller et spørgsmål, som mange spekulerer på.
Kisten på kirkegården vil stå sådan, at den afdødes hoved vender mod vest,så man forestiller sig, at ved opstandelsens lys, tidligt om morgenen, hvor solen stiger op i øst, så sætter den døde sig op og ser lige mod Guds lys og opstandelse og gensyn.
En dejlig tillid til det nye liv, Gud kan skabe - og det er jo lidt af det, vi synger om i den nok mest kendte salme: I østen stiger solen op.
Alt godt og må Guds opstandelses lys skinne for dig og dine...
Signe Voldby, præst