DAGENS ORD: ”Tænk på det, som er i himlen, og ikke på det jordiske.” Kolosenserne 3:2

Navneattest-dåbsattest

Hejsa. Jeg har en ven som har boet på Færøerne og døbt og konfirmeret der. Han har boet i Danmark i mange år. Hans attester er desværre forsvundet under flytning mv. Nu har han brug for dåbsattest og navneattest i forbindelse med oprettelse af pas. Hvad gør han mvh

K. Andersen

Kære ven til ven fra Færøerne,
Tak for dit spørgsmål - i virkeligheden er dt ret simpelt, for man kan få udstedt attester det sted, hvor handlingen - fx fødsel og dåb - er foregået. For din vens vedkommende skal han altså blot henvende sig til det sted/den kirke på Færørene, hvor han blev født/døbt.
Hvis det er lidt vanskeligt at finde ud af, så er der mulighed for at ringe til den færøske præst "for herboende færinger", som der står så smukt:
Borgny Brunings-Hansen,
Vardegade 14, 1.th,
2100 Kbh Ø, tlf 51 35 51 90
Held og lykke med det hele, Guds fred i det lyse forår...
Venligst,
Signe Voldby, præst