DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

Netkirkens præster

Jeg er dansk statsborgskab . Min far var Hongkong statsborgskab , og min mor er også Hongkong statsborgskab .
Mit spørgesmål er: må jeg tage min fars urne til dk for at bisætte i kirkegård i dk? Jeg vil lave en familiegravsted . Hvor Jeg og min mor en dag er død, så vi vil grave i samme gravsted i dk.

Yu mei lian

Kære Yu Mei Lian,
I er meget velkomne til at tage din fars urne til Danmark og få den sat ned på en dansk kirkegård.
Når man erhverver et gravsted , er der forskellige priser, alt efter om man er medlem af Folkekirken, og dermed har betalt for denne service gennem mange år, eller om man ikke er medlem af Folkekirken - da bliver erhvervelsen af et gravsted (evt med pasning/granlægning osv) en del dyrere.
I vil naturligvis høre til i den sidste gruppe, og derfor kan I blot henvende jer til den kirkegård, som I ønsker som jeres familiegravsted.
Alt godt og Guds velsignelse,
Signe Voldby, præst