DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Vi bor i Frankrig, kan vores barn blive konfirmeret i Danmark?

Vi bor I Frankrig med to boern.
hele familien er I Danmark og vi kan godt taenke os at vores boern skal konfirmeres I Danmark.
Er det muligt?

Hey Britta,
Hvor lyder det sjovt og spændende!
Skynd jer at ringe til jeres lokale præst og tal med vedkommende om det!
"Normalt" går man jo til præst i et længere forløb - men måske er jeres præst frisk til at give 5-6 ene-timer til jeres børn (hvis der er tid og mulighed for det)i løbet af et par uger - og så konfirmation!
En anden mulighed er at undersøge de konfirmandlejre, som tilbydes om sommeren med afsluttende konfirmation. Tjek: konfirmandkursus.dk
Endelig en sidste mulighed, at jeres børn følger et on-line-kursus fx fra Sømandskirken eller den danske kirke i Frankrig i løbet af efteråret,så de kan blive konfirmeret næste forår...
Held og lykke med det og al Guds velsignelse!
Signe Voldby, præst