DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Faddere registreret

Jeg vil gerne høre om faddere ved dåben registreres nogen steder og om man kan få adgang til disse oplysninger. Kan man finde frem til hvem der er fadder til et barn, hvis ingen mere husker det? Med venlig hilsen.

Hej Lene,
Tak for mail - ja, alle faddere til et barn er skrevet ind i kirkebogen, både i de gamle håndskrevne og i det nye elektroniske.
Naturligvis "udleverer" man ikke oplysninger fra kirkebogen til hvem som helst, men hvis det gælder dig selv eller dine børn fx., er du klart velkommen til at bede den pågældende kirke om et "kirkebogsopslag".
Så... held og lykke og Guds fred,
Signe, præst