DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

Oplæsningsstykke som fadder

Hej.

Jeg skal stå fadder for første gang, og vil rigtig gerne læse noget op, som den lille ny skal have med på vejen. Jeg er helt på bar bund i forhold til, hvad der ville være en god ide at læse op, og vil derfor høre om du har nogle gode citater fra hhv. den nye testamente eller et vers fra en salme?

Mvh den fortvivlede

Kære Sofie,
Hvor er det dejligt, at du skal være fadder, og hvor er det smukt, at du gerne vil være en god fadder!
Der er nogle smukke ord fra Bibelen, som du måske kan bruge. Det kræver nok, at du har en bibel og slår følgende steder op i Bibelen!
Fx:
1.
Lukasevangeliet kapitel 15 vers 4-10. To smukke lignelser/historier, som Jesus fortæller om at Gud er på vej for at finde os.
2.
1. Korinterbrev kapitel 13 vers 4 til 13.
Det handler om Guds kærlighed og om at forstå lidt ad gangen om Gud fra barn til voksen.
3.
Der er en smuk dåbssalme, der hedder "Sov, du lille, sov nu godt" af Hans Anker Jørgensen. Du kan google teksten - og den kan synges på melodien: "Juletræet med sin pynt". Måske kan du printe den og få alle til at synge med?
4.
Mattæusevangeliet kapitel 18 vers 1 - 5 om at være størst i Guds rige. Jesus tager et lille barn i hånden og opmuntrer os voksne til at være børn af vores far i himlen.
5.
Du kan også købe som gave eller til dig selv en andagtsbog for børn, som jeg (Signe Voldby)har skrevet - den hedder "Candy Floss" - og den er skrevet direkte til børn med masser af sjove eksempler om dyr og indianere og børn, der står også en del om dåb - og der er en opgave til hver dag og en lille bøn, og den er beregnet på at give børn glæde og latter og tro på Gud. Dér vil du også kunne finde mange citater.
(Candy FLoss kan købes i Betesdas boghandel i København, eller bestilles hos Mediacellen, Karlslunde Strandkirke eller direkte hos mig: 47 31 30 46. Den koster 180 kr)
Jeg håber, du kan bruge nogle af idéerne - må Gud velsigne dig som fadder...
Venligst,
Signe Voldby, præst