DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

Fadder døbt i udlandet

Håber I kan hjælpe med svar på følgende spørgsmål:

Hvis man er blevet døbt i den Ortodokse kirke i Beograd - må man så stå fadder til en lille dreng i den danske folkekirke i Danmark?

Mange hilsner
Mira

Kære Mirella,
Tak for mail - jeg er så glad for at kunne sige "JA" til dit spørgsmål om fadder.
I den danske Folkekirke accepterer vi alle kristne dåb, fordi vi dér døbes til den samme treenige Gud - altså i Faderens og Sønnens og Helligåndens navn.
Måske vil kirkekontoret bede om et "bevis" på dåben - altså en kopi af dåbsattesten fra Beograd.
Jeg håber, I får en dejlig dag, når det bliver tid for dåb..
Alt godt og God bless...
Signe Voldby, præst