DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Hvem opfandt døden??

Jesus ophævede døden......
Men hvem opfandt den??....- Gud ved syndefaldet ??...- eller Djævlen i sin kamp mod Gud??

Det har undret mig længe så jeg håber at i kan hjælpe mig.

F Hanne Ærendahl Mikkelsen

Hej Hanne.
Du tager godt nok hul på noget af et spørgsmål, som vi ikke har så meget reel viden om.
Set fra vores side af døden, starter der en forådnelsesprocess, og vi mister forbindelsen til den efterladte, en afsked.
Set fra Guds side er det en velkomst.
Som jeg ser det, var døden før syndefaldet et begreb, der ikke blev anvendt i praksis. Gud sagde til Adam og Eva. Hvis i spiser af frugten, skal i dø.
Satan sagde, det er ikke rigtigt i skal ikke dø, og de døde jo heller ikke med det samme.
Gud havde ret, Døden var indført. Gud opfandt døden i forbindelse med skaberværkets skrøbelighed. Jeg tror bare ikke det var meningen den skulle bruges. Men i forbindelse med syndefaldet blev der så brug for den, for vi ikke skulle leve evigt i et syndigt legeme. Jeg forestiller mig vi alle havde været ligesom Golon fra Ringenes Herre, hvis vi havde leve med syndens indflydelse på vores Legemer. Det var mine umiddelbare tanker omkring Døden.
Hilsen Hans

Hans Fhær Larsen