DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

dåbsattest

Hej
Jeg er døbt i Grønland kan jeg på lige fod med andre danskere gå ned til min egen præst hvor jeg bor og få en dåbsattest?
På forhånd tak
Søs

Søs Birch

Kære Søs,
Tak for mail.
Det vil være en rigtig gods idé at gå ned og tale med kirkekontoret/præsten.
Hvis ikke din dåb i Grønland er indført under dit cprnr, så kan din kirke hjælpe med at gøre det - fx. på baggrund af din dåbsattest. Hvis attesten er bortkommet, kan kirkekontoret rekvirere en ny pr. telefon.
Derfor vil jeg råde dig til at ringe og lave en aftale med kirkekontoret og så få tingene på plads.
Held og lykke, Guds fred
Signe, præst