DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

Hvordan

Hej med jer.
Jeg er i den sitiuation at jeg lige har fået besked på at min bror på grønland er død.
Jeg var 7 år da jeg rejste med min mor til Danmark og har ikke haft megen kontakt til min bror i tiden derefter. Vi har som voksne snakket sammen nogle gang pr tlf. men min mor har aldrig ville fortælle mig om mit ophav og min familie på Grønland - ej heller om hvorfor min bror ikke kom med os til Danmark.
Min mor blev ret hurtigt gift med min adoptivfar som hun havde mødt på Grønland ( han var der som håndværker)
Vi har alle mine barndomsår boet på Bornholm, men som voksen flyttede jeg til fastlandet og bor nu i jylland.
Jeg har en overfladisk god kontakt med mine forældre men det gør mig så forfærdeligt ondt at min mor pure afviser enhver form for samtale om hvorfor jeg skulle skilles fra min bror og hvem der er min biologiske far.
Nu da min mor ringede og sagde min bror var død - blev jeg dybt ulykkelig - og fuldstændig tom og forvirret - Jeg kender jo dårligt nok min bror.
Jeg vil så forfærdeligt gerne om i ville kunne hjælpe mig med at finde mine aner på Grønland - da det pludselig er gået op for mig at fortiden pludselig banker på og uvished er en modbydelig ting.
Jeg vil fortælle min mor at jeg har skrevet til jer og bedt om hjælp - ønsker ikke gå bag hendes ryg. men samtidig vil jeg også gøre hende det klart at jeg vil have kendskab til min familie på Grønland.

Det var lidt af en smøre men håber på lidt vejledning til hvordan jeg kommer videre i min søgen.

Med venlig hilsen Lars Kofod

Lars Kofod

Kære Lars.
Jeg ønsker dig held og lykke med at finde ud af mere om din familie.
Jeg har svært ved at give dig noget særligt uddybende svar, - men du kan enten prøve at begynde med at kontakte kirkekontoret, hvor du bor, - eller det kirkekontor, som du hørte under på Grønland (Se på din fødsels-/dåbsattest.)

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen