DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

Ny dåbsattest.

Hej.

Jeg vil gerne vide hvordan jeg kan få lavet en ny dåbsattest, da jeg har mistet min gamle.

Jeg er imidlertid pt. bosat i London (UK) og kan derfor ikke lige kigge forbi et sognekontor i DK.

Hvad kan I anbefale?

Kim Jørgen Jarlbæk

Hej Kim,
Eftersom vi i olkekirkeligt regi nu er gået over til Kirkebog på PC, kan du faktisk få udskrevet en ny attest på alle kirkekontorer i Danmark - også hos mig fx!!
Dog er vi meget restriktive - ved aflevering af en attest, skal vi se legitimation for at være sikre på, at det er den rigtige person, der modtager attesten.
I din situation, hvor du bor i udlandet kunne du gøre følgende:
send personnummer, navn og adresse til mig - med en skriftlig anmodning om en ny attest.
Send mig samtidig adressen på den kirke, der er nærmest ved din bopæl.
Så vil jeg sende attesten til kirken, hvor du kan afhente attesten under forevisning af legitimation.
Du kan selvfølgelig også rette henvendelse til en kirke i Danmark, som du allerede kender - de vil sikkert foreslå samme procedure!
Held og lykke!
Signe