DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

dåbsattest

hej

kan jeg gå ned på det kirkekontor der ligger i min by, og få lavet en ny dåbsattest. ( har misten den anden) selvom jeg er døbt i en anden kirke? det ville gøre det noget nemmer for mig. på forhånd tak

Taf dit spørgsmål om dåbsattest.
Da vi i Folkekirken er gået over til kirkebog på et samlet kirkenet, kan du faktisk få udskrevet en attest på det nærmeste kirkekontor - ved personlig henvendelse og med behørig dokumentation!
Dog er det ret vigtigt - ligesom med kørekort! - at hvis du pludselig finder en tidligere attest, som har været væk, da må du meget gerne aflevere en af attesterne på det nærmeste kirkekontor eller selv destruere den ene. Det kan være en rigtig dårlig idé at have flere attester liggende - en attest i de forkerte hænder kan misbruges på flere måder, fx. til falsk pas - for slet ikke at tale om, at dit CPRnr står på attesten!
Så: ved personlig henvendelse til et kirkekontor med tilstrækkelig dokumentation kan du få lavet en ny attest - og sørg for at du kun har én gyldig attest liggende i dit hjem!
Venlig hilsen,
Signe Dorthe Voldby, præst