DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Dåbsattest

Dav.
Kan jeg bestille min fars dåbsattest som døde den 30 november 2005? Han er født på Rigshospitalet den 18 juli 1931. Hans mor og far hed Vigona og Johannes Rasmussen.

Jan Rose

Hej Jan,
Som søn af din far har du al mulig ret til at indhente oplysninger om din far, selvfølgelig mod forevisning af legitimation.
Derfor vil jeg råde dig til at gå ned på det nærmeste kirkekontor i åbningstiden eller aftale telefonisk, at de skaffer oplysningerne, og at du så afhenter din fars attest på et aftalt tidspunkt, igen mod forevisning af legitimation.
Held og lykke,
Signe, præst