DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Pinsekirken/pinsebevægelsen

Hej:)
Jeg har om pinsekirken i kristendom, men ved ved ikke så meget om emnet.
Derfor har nogle spørgsmål, som jeg håber I vil svare på:

1)Jeg har hørt niget med at man skal have "mødt" Gud for at være med i pinsebevæhelsen, er det rigtigt?

2)Hvad går troen ud på?

3)Går man meget i kirke, og lever mere efter troen end "normale" kriste?

4)Hvad er jers syn på homoseksualitet?

5)Er der mange ugne mennesker indmeldt? Og er de med fordi forældrene er det, eller er det efter eget valg, og interesse?

Jeg håber I vil svare mig hurtigst muligt:)

Mvh. Josefine

Hej Spørger

Hvis du kigger ned over alle spørgsmålene, vil du finde mange spørgsmål om nøjagtig det samme.

Men jeg vil gerne prøve at svare dig så godt jeg kan. Vi har i øjeblikket ikke nogen aktiv pinsekirke med i netkirken i øjeblikket.

1) For at være medlem af en pinsekirke, skal man tro på Jesus som sin frelser og svare ved optagelsen, at man tror.

2) Det er helt den samme tro som du vil støde på i en hvilke som helst folkekirke eller frikirke.

3) Hvad forstår du ved en normal kristen ??
En normal kristen er vel en der tager sin tro alvorlig, og lever efter det.

4) Der må du have fat på en pinsepræst, men den almindelige opfattelse er at homoseksualitet ikke var tænkt fra skabelsen. Der var det tænkt at mand og kvinde skulle leve sammen ... og skabe en familie med børn.

5) Ja der er mange unge mennesker. Nogle fordi at forældrene er medlemmer, andre fordi at de har valgt at tro og finde en mening med livet.
Trenden er at flere og flere unge kommer til kirken også til pinsekirkerne.

Kig ned af listen på de svar der allerede er givet, der er faktisk en hel del at hente vedrørtende at komme i en pinsekirke.

Held og lykke med opgaven.

Alex Wallin

Alex Wallin