DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

bryllup i pinsen

Hej.
Vi skal giftes Pinse søndag i år i folkekirken, men
har lige hørt at det vist ikke var helt normalt pga at det
er Pinse.
Men hvorfor er det ikke det. Vi ved godt det er en helligdag
og har læst os lidt frem til det med helligånden, men er der andre
ting der skulle afholde os fra det.
Er vores præst bare en venlig mand, som godt vil "ofre" lidt af
hans helligdag for vores skyld

Monica Hoff

Kære kommende brudepar.
Til lykke med brylluppet.
Ja, jeg synes, at Jeres præst er en venlig mand, sammen med resten af medarbejderne ved kirken - men det skal I jo være glade for.
Den mest almindelige bryllupsdag er lørdag, - men som I Jeres tilfælde kan det jo ske på andre tidspunkter.
Og I har da ret I, at der ikke indholdsmæssigt er noget i Pinsen, der bør afholde Jer fra det.
Traditionelt er netop Pinselørdag en af årets store bryllupsdage.
Og - gennem Helligånden vil Gud også hjælpe Jer og være nær hos Jer i Jeres ægteskab. Det er jeg lidt inde på i min "Matadorprædiken", som I kan læse her på Netkirken under Månedens gæst.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen