DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Svensk dåbsattest

Hej.
Jeg har et spørgsmål vedr. dåbsattester.

Jeg er døbt i Karlskrona (sverige) men vi flyttede til danmark lige efter & jeg er dansk statsborger.
Nu har jeg så mistet min dåbsattest, og vil gerne have en igen.
Skal jeg rette henvendelse til den svenske kirke eller er det nogen infomationer som jeg kan hente i det lokale kirkekontor?

Christer Petersen

Hej Christer,
Angående din attest er du velkommen til at bede en kordegn fra det nærmeste kirkekontor om at hjælpe dig med at rekvirere en ny attest fra Sverige - for det ER dér, at du skal have en attest eller udskrift af Kirkebogen.
Dog kan du også blive indført i den danske folkekirke som medlem, da det er den samme kristne kirke, og dermed kan du få dine attester udskrevet der.
Så, enten kan du selv ringe til din svenske kirke og bede dem sende oplysningerne, som du så kan få indført i Danmark - eller - nemmest!! - du kan gå ned på det lokale kirkekontor og bede dem hjælpe dig!
Venligst - og god sommer,
Signe, netpræst