DAGENS ORD: ”Sådan har jeg talt til jer, for at I skal have fred i mig. I verden har I trængsler; men vær frimodige, jeg har overvundet verden.” Johannes 16:33

foedsels attest

Hej,
Jeg har laest paa jeres side at i giver gode raad til folk der mangler daabs attest til udlandet, og oversaettelser. Det er meget fint, og meget hjaelpsomt.
Mit spoergsmaal er: Jeg er ikke blevet doebt, saa jeg skal have mit "foedsels attest" oversat til engelsk, kan man ogsaa gore det gennem kirke kontoret? Og skal det saa vaere det sogn hvor man er blevet foedt?
paa forhaand tak
Signe

Hej, jeg glemte at spoerge i min tidligere mail, men hvis det er mugligt at faa en foedsels attest ved kirke kontoret, kan min mor saa hente det for mig? Jeg bor nemmelig i Holland, saa det ville vaere det nemmeste.
tak igen

Signe Minja Joergensen

Hej Signe,
Sikke et smukt navn, du har... ha!
Jeg er først lige kommet tilbage fra ferie, så: her kommer svar!
Hvis du skal have en ny attest, skal du bare rekvirere en "fødsels/navne-attest" - og det er også gennem kirkekontoret i Danmark.
Det er sådan, at alle kirkekontorer kan udskrive de samme attester, så du kan sagtens bede din mor om at henvende sig til det kontor, der ligger nærmest hendes bopæl.
Kirkekontoret vil enten bede din mor om behørig legitimation (evt en skriftlig anmodning med fuldmagt til din mor fra dig), eller de vil sende attesten til det officielle kontor, fx. en kirke, der ligger tættest på dig i Holland!
Gud velsigne dig, Signe
fra