DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Mangler en Dåbs attest

Hej

Jeg bor I USA og skal bruge en Dåbs attest. Er det muligt jeg kan faa en ven til at faa udskrevet en ny ved at jeg opgiver cpr-nummer eller anden info til min ven.

Jeg har ingen planer om at komme til danmark saa jeg har ikke selv mulighed for at hente den.

Jeg vil ogsaa gerne vide hvordan jeg finder ud af hvilken kirke jeg skal henvende mig til da jeg ikke ved i hvilken kirke jeg er Doebt, Jeg er doebt i Kobenhavn men det er alt jeg ved

MVH

Kaj Palo Jensen

kaj palo jensen

Kære Kaj Palo Jensen,
Da jeg svarer lidt sent på din mail, kan det være, at du allerede har fået fat i en attest.
Ellers!!
1. God idé at få en ven til at gå hen på et krkekontor... eller:
2. ring til et kirkekontor selv, fx. dér hvor du sidst boede i Danmark.
I begge situationer vil kirkekontoret sende din nye attest til en kirke eller en ambassade tæt ved, hvor du bor nu, og det vil være rigtig nemt, hvis du skaffer adressen dertil inden henvendelsen.
Når det danske kirkekontor har sendt din attest til fx. nærmeste kirke, kan du afhente den mod forevisning af legitimation.
Held og lykke,
Signe, netpræst