DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Gudmor / fadder i England

Er der andre regler for om man kan stå fadder eller være gudmor, i England (Wales) end der er i Danmark?

Jeg er hverken døbt eller medlem af folkekirken herhjemme, og ville derfor ikke kunne være fadder eller gudmor i Danmark. Men kender I reglerne i England?

Stine

Hej Stine.
Jeg kender ikke de engelske regler, - og der kan måske være forskel afhængig af, hvilken engelsk kirke det drejer sig om. Om det er den anglikanske kirke, den romersk-katolske kirke eller en af de frie kirker.
Jeg kan henvise dig til at spørge den engelske (anglikanske) kirke i København på adressen
chaplain@st-albans.dk.

Ivan L. Jakobsen