DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

gud mor

Hej ....
Kan min datter på 10 år blive gudmor til sin lille søster/bror ??

charlotte Pedersen

Hej.
Jeg må nok sige, at storesøster ikke er stor nok til at være gudmor. Som gudmor er man også fadder, og for at være fadder skal man normalt være i mindst konfirmationsalderen. Nederst har jeg sat det ind, der står på Kirkeministeriets Hjemmeside.

Jeg har dog nogle gange ladet en storesøster eller storebror bære den lille, og det så er en af forældrene, der har svaret på barnets vegne.

Men tal med Jeres egen præst om, hvad hun eller han vil sige til det.

Til lykke med den lille. Håber at alt må gå godt.

Gud velsigne Jer.

Ivan L. Jakobsen
sognepræst.

"For at kunne være fadder skal man som minimum have nået den almindelige konfirmationsalder. Den præst, som forretter dåben, har mulighed for at vurdere, om en "ung fadder" skønnes at være tilstrækkeligt moden til at stå fadder."
(http://www.km.dk/faddere.html)

Ivan L. Jakobsen